Gazelių šuoliai – vis eiklyn

Devintus metus „Verslo žinių“ rengiamas projektas sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus: į 2012-ųjų „Metų gazelės“ titulą pretendavo net 457 įmonės. Tai byloja, kad verslas, atsikratęs neužtikrintumo dėl rytojaus, nustojo trypčioti vietoje ir ėmė ryžtingesnių veiksmų. Arba jau raško sprendimų, priimtų sunkmečiu, vaisius.
„Kai visi atsisakė mažiau perkamų prekių, mes savo asortimentą plėtėme“, „Užuot savo produktą pardavę tarpininkams, patys atidarėme kelias firmines parduotuves“, „Iš miesto pakraščio persikėlėme į centrą, nesvarbu, kad patalpų nuomos kainos ir labai kandžiojosi“, „Plėtrą pakreipėme ne didmiesčių link, kur pirkėjai ir taip viskuo persisotinę, bet įsitvirtiname mažesniuose miesteliuose“, – tokiais ir daugybe kitų pasiteisinusių sprendimų dalijasi smulkių ir vidutinių įmonių vadovai, kurie sugeba savo bendroves vairuoti taip, kad šios ne tik kasmet pasiektų vis didesnę apyvartą, bet ir dirbtų pelningai.
Laikai, kai augimo galėdavai pasiekti per daug nesiversdamas per galvą, – paprasčiausiai augdavai kartu su rinka, ir tiek – jau kadais praeity. Sunkmetis išmokė, kad kiekvienas sprendimas yra svarbus, anksčiau ar vėliau atsispindėsiantis kurioje nors įmonės finansinių rezultatų eilutėje. Ir nors ne vienam verslo savininkui ar vadovui teko priimti ne ypač populiarių sprendimų, tai, kad jų valdomos įmonės sugebėjo ne tik išgyventi, bet ir ūgtelėti, rodo, kad šie buvo priimti laiku ir teisingai.
Įmonių gazelių šuoliai pernai buvo vis eiklesni, aukštesni, spartesni. Kone visų kiekvienos apskrities pagrindinių nominantų apyvarta per ketverius metus augo keliais šimtais procentų. Tai rodo, kad nėra svarbu, kokiame regione veikia tavo įmonė, – esmė yra tinkami sprendimai ir pamatuota rizika.
„Gazelės“ projektas kaip tik ir siekia parodyti, kad smulkusis ir vidutinis verslas nestokoja nei idėjų, nei užsispyrimo. O kad būtų lengviau dalytis patirtimi ir vieniems iš kitų pasisemti pasiteisinusių sprendimų, pernai VŽ atsirado „Mano verslo“ rubrika, skirta smulkioms ir vidutinėms įmonėms.
2011 metais „Metų gazelės“ projekte dalyvavo 270 įmonių, atitinkančių reikalavimą per ketverius metus apyvartą išauginti ne mažiau kaip 10% ir dirbti pelningai. 2012m.  „Metų gazelė“ rinkta kone iš pusės tūkstančio kandidatų. Tikimės, kad kitais metais šis sąrašas bus dar ilgesnis, nes smulkusis ir vidutinis verslas jau įrodė esantis visai neprastai veikiantis ekonomikos variklis, nors paramos ar pagalbos iš valstybės sulaukia ne visada.
Sausio 25d. surengta  „Verslo žinių“ smulkiojo ir vidutinio verslo konkurso „Gazelė 2012“ metinė apdovanojimų ceremonija. UAB „Gulbelė“ pelnė trečiąją vietą pagal apyvartos augimą Marijampolės apskrityje. Įmonė bendrame į „Gazelės 2012” titulą pretendavusių smulkaus ir vidutinio verslo įmonių saraše užėmė 215 vietą.

Inf. www.vz.lt